פיקסה.

שיפור מהירות טעינת אתר

מה כל בעל עסק יכול לעשות כדי לשפר את זמן טעינת האתר ללא סיוע מקצועי. גלו מספר כלים שימושיים שיכולים לעזור לכם בשיפור ביצועי האתר.

אף אחד לא אוהב אתר איטי

לפעמים אנחנו כבוני אתרים שמקימים אתר למשל בהקמת אתרי תדמית, לא תמיד אנחנו לוקחים בחשבון גם את מהירות טעינת האתר.

במאמר אני אציג כמה צעדים פשוטים שכל אחד יכול לעשות כדי לבדוק, האם האתר שלך זקוק לשיפור מהירות האתר?

כדאי לקרוא עד סוף המאמר שבו אציג מספר כלים שימושיים, שכבר היום תוכל להשתמש בהם כדי לטפל במהירות האתר בקלות וללא ידע מקדים.

הינה כמה סיבות נפוצות שהאתר שלך איטי

  • מאוחסן בשרת עם ביצועים נמוכים
  • שימוש בתוספים רבים באתר
  • תמונות כבדות מעל 100KB
  • אתר לא מתוחזק באופן שוטף

שרת עם ביצועים נמוכים

אחת הסיבות הידועות לבעיית האיטיות באתר היא שרת האחסון שבו נמצא האתר. הרבה בעלי אתרים לא מודעים לחשיבות של בחירת שרת ולא תמיד מבינים מה צריך לקחת בחשבון לפני שמחליטים איפה לאחסן אותו. תחילה, רצוי מאוד לבדוק את חברת האחסון שאיתה אנחנו הולכים לארח את האתר שלנו.

חשוב מאוד לבדוק מי עומד מאחורי חברת האחסון ואפילו לבדוק אתרים אחרים המאוחסנים בחברה הזאת כדי לבחון כמה האתרים האלה מהירים.

החבילה הנפוצה ביותר עבור אתר סטנדרטי זה בשרת שיתופי. היתרון במחיר זול יחסית, אבל הבעיה בשרת שיתופי מארח מספר רב של אתרים שהם מתחלקים במשאבים של השרת, לרבות זיכרון RAM וביצועי מעבד CPU שיש להם השפעה ישירה על זמן טעינת האתר.

לא בהכרח שהאתר שלך יהיה איטי אם הוא על שרת שיתופי. אם האתר שלך נמצא בשרת כזה, המלצה שלי לברר מול התמיכה של חברת האחסון, אם יש לשרת שלהם מערכת לניטור עומסים על מנת להבטיח שהאתר שלך לא יפגע, אם אחד האתרים האחרים בשרת יחרוג מכמות המשאבים שהוקצה לו. זה עלול להשפיע על מהירות הטעינה של שאר האתרים והאתר שלך עלול להיות ביניהם.

תוספים רבים באתר

בונה אתרים מנוסה בדרך כלל ימנע משימוש בתוספים באתר וישתדל להשתמש בכמה שפחות תוספים. לא תמיד זה אפשרי שכן זה תלוי מבחינה תקציבית של הלקוח ואתרים זולים בדרך כלל נבנים עם כמות גדולה של תוספים כדי לחסוך בתקציב ובזמן של בניית האתר. יש לכך קשר ישיר עם מהירות טעינת האתר כי כל תוסף הוא כמו אפליקציה בטלפון הנייד שלך והוא נטען בזמן טעינת האתר.

המלצה שלי לא להשתמש יותר משבעה תוספים באתר. אם המצב שבאתר שלך פעילים יותר מידי תוספים, פנה למתכנת האתר שלכם ותשאל אותו האם ניתן לצמצם את כמות התוספים ומה ההשלכות של זה, אם הוא יצליח לצמצם את כמות התוספים מבלי לפגוע בתפקוד של האתר, תחווה כבר שיפור משמעותי בביצועי מהירות של האתר.

שימוש בתמונות כבדות

כמעט כל אתר משתמש בתמונות כי זה מאוד חשוב בנראות הוויזואלית של האתר. מה שקורה לא מעט וזה לא בכוונה, להעלות לאתר תמונה בגודל המקורי של התמונה שצולמה שלרוב שוקלת מעל 1MB. ניתן לצמצם את המשקל שלה משמעותית ובכך להקטין את גודל הקבצים באתר. כל תמונה כזאת משפיעה באופן משמעותי על זמן טעינת העמוד בו מופיעה התמונה. תמונות הם בעיקר סוג הקבצים ששוקלים הכי הרבה באתר ולפני שמעלים תמונות לאתר, חשוב להקטין את הנפח המשקל ואת הגודל שלה.

אתר ללא שירותי תחזוקה

חשוב שלכל אתר אינטרנט יהיה אבא (או אמא מה שתעדיפו) שידאג לשמור על האתר מתוחזק כדי להבטיח את יציבותו. האתר שלך הוא נכס לכל דבר וכמו כל נכס, חייב שיהיה מישהו מיומן שישמור על הבריאות של האתר. בונה אתרים בדרך כלל יציע שירותי אחסון ותחזוקת אתרים וידאג לבצע באתר עדכוני ליבה של מערכת האתר ועדכוני תוספים. ברגע שיש מישהו שדואג לאתר שלך, זה יקטין את הסיכויים שהאתר יפסיק לעבוד או יחווה קשיים טכניים שעלולים להשפיע על חווית הגלישה באתר ונטישה של גולשים.

איך משפרים מהירות טעינת אתר?

ישנם כלים מקצועיים רבים אשר יסייעו לכם לשפר את זמן טעינת האתר ואתן המלצות לכלים שאני משתמש בהם כאשר אני מבצע שיפור מהירות האתר.

בדיקת מהירות האתר

Speed Insight – אתר מתקדם של גוגל שמנתח את רמת ביצועי השרת וביצועי האתר ונותן ציון לאחר שקלול כל הפרמטרים שנבדקו. הייחודיות בכלי הזה שניתן לבדוק מה המהירות של טעינת האתר בדסקטופ וגם במובייל ולכן שווה מאוד להשתמש בו. האתר הזה גם מציג אבחון מדויק מאוד של כל הליקויים שהתגלו ומה ניתן לעשות כדי לתקן אותם.

Gtmatrix – אתר נוסף שמנתח את מהירות האתר ונותן ציון עליו. האות A זה הציון הכי גבוהה ו- Z זה הציון הכי נמוך. האתר מאוד אמין ונותן בקלות לראות מה גורם לאיטיות של האתר ולקבל דיאגנוזה מאוד מדויקת של הליקויים שאובחנו.

 

speedom – כלי תוצרת כחול לבן שמנתח את מהירות האתר ומציג את הניתוח שלו בעברית. היתרון בכלי הזה שהוא בוחן את מהירות האתר באמצעות שרת ישראלי ותדעו בוודאות כמה זמן בממוצע לוקח לגולש ישראלי להיכנס לאתר שלכם.

אופטימיזציה לתמונות

Tinypng – אתר חינמי שניתן לכווץ איתו תמונות ללא שימוש בתוכנה. ניתן לכווץ עד 90% מנפח התמונה מבלי לפגוע באיכות שלה. תוצאה בהחלט מרשימה.

FastTone – תוכנה חינמית להורדה למחשב. ניתן להקטין את גודל התמונה ובכך להוריד מהמשקל שלה. היתרון בתוכנה הזאת שניתן לעשות זאת על כמות גדולה מאוד של תמונות והיא קלה מאוד לשימוש.

כלים להאצת האתר

אתרים שנבנו על מערכת וורדפרס יכולים להתקין תוספי האצת מהירות האתר, המומלצים ביניהם:

WP-Rocket – תוסף למערכת וורדפרס מאוד מקצועי שמשפר את זמן טעינת האתר תוך מספר הגדרות מאוד פשוטות. מייעלת את זמן טעינת הנכסים. התוסף לא חינמי אך מצדיק מאוד את המחיר שלו.

WP Super Cache – עוד תוסף של וורדפרס אבל הפעם חינמי. ניתן להוריד אותו ישירות מעמוד התוספים של וורדפרס. משפר ביצועים באתר אך עדיין לא בצורה מושלמת.

Cloudflare – שירות האצת האתר באמצעות חיבור לשרת Cache חיצוני (CDN). האתר מציע חבילה חינמית והיא מספיקה על מנת לשפר את מהירות זמן טעינת האתר. החיסרון הוא שנדרש ידע בניהול הדומיין, לרבות שליטה ברשומות DNS לצורך חיבור הדומיין של האתר לשירות.

תוכן עניינים
אשמח תמיד לפירגון :)
שתף בפייסבוק
שתף בטוויטר

על המחבר:

תמיד זמין עבורך.
השאר פרטים ואדאג
לחזור אליך בהקדם האפשרי.